Karolina miała wszystko i nic.
Miała wszystko, bo była nieźle wykształcona, miała lepszą pracę niż spodziewała się mieć i wciąż była młoda. Nie miała nic, bo w ogóle jej na tym nie zależało. Zamiast tego chciała mieć obok siebie kogoś, kogo może nazywać „swoim” i na kim może polegać. Tego jednak nie posiadała. Nawet jeśli spotykały ją szanse, żeby to zmienić (a było ich wiele), to rozpływały się jak mgła po wschodzie słońca.
Wynikało to z charakterystycznego sposobu bycia Karoliny. Gdybym miał opisać go jednym zdaniem, to powiedziałbym, że zależało jej na szybkich zwycięstwach, co szło w parze z ignorowaniem długoterminowych konsekwencji. Szła na ustępstwa, które nie wydawały się niczym złym, ale pchały ją w kierunku, w którym nie chciała się znaleźć. Dopasowywała się do kogoś, bo chwilowo było tak wygodniej, ale gubiła swoje priorytety. Problemy rozwiązywała płaczem i fochami, bo dzięki temu jej facet przez chwilę przy niej zostawał gładząc ją po włosach. Za każdym razem myślała, że wygrywała, ale było inaczej – szacunek, jakim cieszyła się w jego oczach, gwałtownie topniał. Kiedy zbliżał się do zera, on odchodził.
Chciała ułożyć swoje życie tu i teraz, a tymczasem, tam i później rozsypywało się ono jak domek z kart.
Jeśli po przeczytaniu tego wstępu myślisz, że moja książka jest o związkach, to się grubo mylisz.
Moja nowa książka dotyczy mądrego wykorzystywania czasu, podejmowania optymalnych długoterminowo decyzji i sprawnej realizacji celów.
*
Odkąd założyłem bloga, zajmuję się identyfikowaniem najczęściej popełnianych błędów, które działają na nasze życia jak niezawiązane sznurówki w butach trzylatka – sprawiają, że zaliczamy bolesny upadek. O tym, jak wiązać sznurówki napisałem blisko 400 artykułów, które przeczytały 4 miliony osób. Pomimo to, niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że większość naszych problemów ma to samo źródło, co problemy różnych Karolin. Jest nim dążenie do przyjemnych chwil, zamiast do posiadania przyjemnego życia.
Media przekonują nas, że dla sukcesu zawodowego największe znaczenie ma pierwsze wrażenie i idealnie napisane CV. Tysiące osób marzy o wygraniu dużych pieniędzy, myśląc, że rozwiążą one ich problemy. Powszechnie szuka się odpowiedzi na pytanie „Jak zagadać?”. Jednak w tym gąszczu szybkich efektów, mało kto pyta, co zrobić, żeby ta osoba za pięć lat, wciąż chciała z nimi być, jak rozsądnie ułożyć swoją karierę albo co zrobić, żeby nie czuć, że na życiowej autostradzie przegapiło się najważniejsze zjazdy. Tymczasem coś mi podpowiada, że te pytania są zdecydowanie ważniejsze. Z tego powodu w swojej książce nie powiem ci, co ma znaczenie dzisiaj, ale powiem ci co zrobić, żeby mieć satysfakcjonujące jutro.
W ankiecie, w której prosiłem was o wskazanie tematów, których opisanie najbardziej by wam pomogło, pytaliście o to:
- jakie kluczowe umiejętności warto rozwijać?
- jak realizować zadania?
- jak znaleźć swój cel w życiu, pasje i mocne strony?
- jak zarządzać czasem?
- jak poszerzać horyzonty i odnaleźć się na rynku pracy po zakończeniu edukacji?
- co to właściwie oznacza rozwój i jak to robić?
- jak pogodzić swoje różne życiowe role?
- jak nie zmarnować życia?
Na te i na wiele innych pytań odpowiadam w 700 000 znakach, które napisałem w przeciągu ostatnich dwóch lat.
Moja książka dotyczy trzech głównych obszarów:
Obszar nr 1: Priorytety
czyli co robić, żeby mieć życie dobre długoterminowo
Układanie życia przypomina porządkowanie szafek, w których masz zbyt dużo przedmiotów. Przesuwasz je milion razy, a w końcu i tak kończysz z rzeczami wysypującymi się na podłogę.
W swojej książce, w oparciu o badaniu naukowe i pogłębione analizy, przedstawiam na jakich obszarach, zajęciach i wiedzy warto się skupić, żeby w swojej życiowej szafce zmieścić to, co najważniejsze.
To najważniejszy element książki, pełny rzetelnych wskazówek dotyczących kształtowania nawyków, podejmowania decyzji i rozwijania konkretnych umiejętności.
Obszar nr 2: Planowanie
czyli jak przekuć swoją wiedzę i priorytety na konkretne działania
Nie wystarczy wiedzieć co robić, żeby mieć dobre życie, żeby faktycznie mieć dobre życie. Oprócz wiedzy trzeba mieć też zestaw konkretnych umiejętności, które pozwolą ją wdrażać. Podstawowym z nich jest ustalanie najważniejszych zadań, przekuwanie ich na cele oraz tworzenie przejrzystych harmonogramów pracy.
Obszar nr 3: Mądra praca
czyli jak pracować dzień po dniu, żeby osiągać cele i mieć fajne życie (według swojej definicji)
Badania naukowe pokazują, że jesteśmy w stanie efektywnie pracować od dwóch do pięciu godzin dziennie. Z mojej książki dowiesz się nie tylko na czym się skupić i jak planować zadania, ale też jak organizować dzień, żeby dobrze wykorzystać te kluczowe pięć godzin pchając do przodu swoje najważniejsze projekty jak rozpędzona lokomotywa.
*
Wśród wielu poglądów, których jestem wyznawcą jest też ten, że zadaniem autora nie jest napisanie książki. Tym zadaniem jest zadbanie o to, żeby napisana książka dla czytelników mogła być przełomowa. Mam nadzieję, że właśnie taka będzie dla ciebie moja nowa książka.
Książka nazywa się „PROJEKT PRZYSZŁOŚĆ„, nosi podtytuł: „Jak planować, realizować cele i żyć mądrzej długoterminowo”.
Kupić możesz ją na stronie: https://projekt-przyszlosc.pl/